Program afiliacyjny
inaczej zwany
programem partnerskim jest narzędziem
marketingu afiliacyjnego. W
programach afiliacyjnych wyróżniamy:
-
reklamodawcę, który chce uzyskać określony cel marketingowy (sprzedaż, pozyskanie użytkowników swojego serwisu, promocję)
-
wydawcę internetowego zamieszczającego reklamy w swoim serwisie. Programy partnerskie zazwyczaj rozliczane są za efekt, gdzie wydawca zarabia na akcjach (klikach, leadach, zakupach) użytkowników swojego serwisu, natomiast reklamodawca płaci również tylko za założone z góry efekty
-
sieć afiliacyjną, która pośredniczy między reklamodawcą i wydawcą
Typy programów partnerskich:
-
PPL (pay-per-lead) - wydawca otrzymuje prowizję za nakłonienie internauty do wykonania jakiejś akcji np. wypełnienia ankiety, rejestracji w serwisie itd.
-
PPC (pay-per-click) - wydawca otrzymuje prowizję za sprowadzenie klienta na stronę, klikniecie w baner lub link
-
PPS (pay-per-sale) - wydawca otrzymuje prowizję za nakłonienie do zakupu.
Afiliacja w odniesieniu do
reklamy online oznacza przyłączanie się do sieci zrzeszającej wydawców witryn internetowych, którzy biorą udział w programach afiliacyjnych w celu optymalnego zarządzania posiadana powierzchnią reklamową na swoim serwisie online.
Źródło:
Słownik marketingu afiliacyjnego opracowany przez:
Novem na podstawie Encyklopedii Afiliacji Efektywnie.com