Modele rozliczeń
CPA - Cost Per Action, czasami również Pay Per Action, lub CPL (Cost per Lead), to model rozliczeń stosowany w marketingu afiliacyjnym. W każdym programie afiliacyjnym rozróżniamy dwie stawki CPA:
1) stawkę CPA dla reklamodawcy, która określa ile reklamodawca płaci za sprecyzowaną w umowie akcję, czyli np.:
* przejście na określoną podstronę serwisu
* kliknięcie w banner
* wypełnienie formularza kontaktowego
* wypełnienie ankiety
* złożenie zamówienia, zakup
2) stawkę CPA dla wydawcy, czyli wielkość prowizji jaką wydawca otrzyma gdy dostarczony przez niego użytkownik taką akcję wykona.
CPC - Cost Per Click, to model rozliczeń stosowany w marketingu afiliacyjnym. W programie afiliacyjnym określana jest stawka CPC dla reklamodawcy i wydawcy. W przypadku reklamodawcy CPC to koszt uzyskania unikalnego kliknięcia, a w przypadku wydawcy CPC jest prowizją przysługującą wydawcy za każde unikalne kliknięcie przez dostarczonego użytkownika.
CPS - Cost Per Sale, model rozliczeniowy stosowany w marketingu afiliacyjnym. W modelu CPS określa się wielkość prowizji za dokonaną poprawną transakcję zakupu. Prowizja jest wielkością stałą bądź procentem od wartości koszyka zakupów.
Źródło:
Słownik marketingu afiliacyjnego opracowany przez:
Novem na podstawie Encyklopedii Afiliacji Efektywnie.com